stay interview

Una dintre cele mai des întâlnite strategii, folosite de marile companii care au înțeles cât de important este factorul uman într-o organizație se referă la reținerea oamenilor, la acele strategii de retenție menite să reducă fluctuația și să dezvolte un climat de muncă optim pentru dezvoltarea sustenabilă a business-ului.

Una dintre cele mai moderne tendințe este stay interview-ul care reprezintă discuția structuratc și periodică dintre un consultant extern și un salariat prin care se identifică condițiile care l-ar determina pe salariat să plece din companie.

Beneficiile stay interview:

1. Cost efectiv: Realizarea de evaluări și cercetări privind punctele forte și punctele slabe ale companiei sunt costisitoare și consumatoare de timp, în timp ce stay interview-ul este ușor de realizat, necesită puțin timp și investiții minime.

2. Un punct de vedere precis: Multe companii vor efectua anchete pe tot parcursul anului referitoare la gradul de motivare și angajamentul angajaților. Cu toate acestea, datele pot fi inexacte, deoarece angajații pot fi reticenți, manifestând o oarecare teamă în a dezvălui cauzele reale pentru care ar pleca din companie. Stay Interview-ul permite angajaților oportunitatea de a împărtăși gândurile lor, fără a se teme de represalii și de a exprima clar riscurile sau deciziile care l-ar determina să părăsească firma.

3. Descoperirea climatului de muncă real: Într-un stay interview multe întrebări se referă la mediul de lucru. Poate fi destul de dificil să obții părerile reale ale angajaților cu privire la mediul de lucru din companie atunci când discută direct cu angajatorul. Ar putea părea că angajații sunt mulțumiți din moment ce nu există reclamații, însă politicile de HR din cadrul companiei poate nu creează acel mediu de muncă dorit. Astfel, stay interview oferă imaginea de ansamblu asupra factorilor și a riscului în care salariații ar pleca, ajutând managementul companiei să nu pună în pericol factorul uman prin adoptarea anumitor politici sau strategii.

4. Creșterea retenției: După ce se identifică și se corectează orice tendințe negative care se găsesc în companie, ar trebui să se poată crește gradul de implicare și satisfacție al angajaților. Angajații motivați corespunzător și mulțumiți de mediul de lucru din companie vor duce la rezultate precum: reducerea înlocuirilor în cadrul companiei, reduceri de costuri, eficiență sporită și productivitate ridicată.

Avantajele majore ale stay interview-urilor sunt faptul că oferă o imagine a potențialului risc în care salariații ar părăsi compania și creșterea imediată a retenției prin identificarea factorilor. De asemenea, descoperirea climatului real de muncă și măsurarea indicatorilor cu mare grad de impact, dar și punctul de vedere precis al salariațiilor care se simt confortabili în a discuta cu un consultant extern și nu cu HR-ul intern.

Se dorește ca stay interview-ul să fie o situație de tip win-win, atât pentru companie, cât și pentru angajatul din companie. Astfel, managerii din companie află care este percepția angajatului privind mediul de lucru și așteptările sale, putând astfel îmbunătăți aspectele vizate. Angajatul invitat la un stay interview va avea parte de o discuție sinceră, fără să se teamă de represalii și se va simți valoros pentru feedback-ul și opiniile sale.

Articol publicat în Revista Tehnică și tehnologie nr.3/2016
T&T (nr.87) on ISSUU.com

JSN Decor template designed by JoomlaShine.com