Stay InterviewRetentia angajatilor este cea mai mare provocare cu care se confrunta companiile din Romania in acest moment. Este greu sa investesti resurse in recrutarea unui nou angajat, in pregatirea lui, pentru ca apoi sa plece. Din acest motiv, departamentele de resurse umane trebuie sa stie in permanenta care este starea de spirit a angajatilor si sa lucreze indeaproape pentru imbunatatirea mediului general de lucru din companie.

leoHR, compania de resurse umane, a lansat un instrument care nu ar trebui sa lipseasca din arsenalul specialistilor HR din companii: StayIN (Stay Interview). StayIN reprezinta discutia confidentiala, structurata si periodica dintre un consultant leoHR si un salariat, prin care sunt identificate conditiile ce l-ar determina pe salariat sa plece din companie. Serviciul este cel mai eficient instrument de retentie la care organizatiile au acum acces, odata cu lansarea acestui serviciu de catre leoHR.

Cele mai importante avantaje ale stayIN sunt :

  • Oferă o imagine a potențialului risc în care salariații ar părăsi compania;
  • Creșterea imediată a retenției prin identificarea factorilor;
  • Descoperirea climatului real de muncă și măsurarea indicatorilor cu mare grad de impact;
  • Punctul de vedere precis al salariaților care se simt confortabili în a discuta cu un consultant extern şi nu cu HR-ul intern;
  • Eficienţa costului prin externalizarea acestui proces

Stay Interview

In urma folosirii acestui instrument in mai multe companii foarte mari din Romania, am constat ca 93% dintre organizatiile ce au apelat la StayIN au constat o crestere a retentiei. In acelasi timp, 98% dintre salariatii cu care am avut interviuri au declarat ca se simt confortabili datorita confidentialitatii”, a spus Leonard Rizoiu, Managing Partner, leoHR.

Peste 25 de companii din industria auto, retail, FMCG, productie, farma, banking & Financial Services, IT&C si BPO & Shares Service Center au primit, pana in prezent, suport si rapoarte de stay interview realizate de leoHR. Consultantii au prezentat solutii dedicate managerilor si team leader-ilor implicati in procese. Mai mult de 3.280 de angajati au fost implicati in stayIN, iar clientii au confirmat impactul pozitiv pe care aceste solutii le-au avut in cadrul organizatiilor lor.

stayIN (Stay Interview) a fost folosit pentru prima data de Leonard Rizoiu, in 2006, in Canada. In Romania, compania a inceput sa livreze acest serviciu in Romania din 2014.

Articol publicat de Asociatia Nationala a Recrutorilor
pe site-ul recruitori.com  

stayIN

 

Retenția angajaților este cea mai mare provocare cu care se confruntă companiile din România, în acest moment.

Este greu să investești resurse în recrutarea unui nou angajat, în pregătirea lui, pentru ca apoi să plece. Din acest motiv, departamentele de resurse umane trebuie să știe în permanență care este starea de spirit a angajaților și să lucreze îndeaproape pentru îmbunătățirea mediului general de lucru din companie.

leoHR, compania de resurse umane, a lansat un instrument ce poate „îmbogăți” arsenalul specialiștilor HR din companii. StayIN (Stay Interview) reprezintă discuția confidențială, structurată și periodică, dintre un consultant leoHR şi un salariat, prin care sunt identificate condițiile care l-ar determina pe salariat să plece din companie. Serviciul este cel mai eficient instrument de retenție la care organizațiile au acum acces, odată cu lansarea acestui serviciu de către leoHR.

 

Cele mai importante avantaje ale stayIN :

  • Oferă o imagine a potențialului risc în care salariații ar părăsi compania;
  • Creșterea imediată a retenției prin identificarea factorilor;
  • Descoperirea climatului real de muncă și măsurarea indicatorilor cu mare grad de impact;
  • Punctul de vedere precis al salariaților care se simt confortabili în a discuta cu un consultant extern și nu cu HR-ul intern;
  • Eficiența costului prin externalizarea acestui proces.

stayIN

După ce mai multe companii foarte mari din România au ales să folosească acest instrument, am constatat că 93 la sută dintre organizațiile ce au apelat la StayIN au constat o creștere a retenției. În același timp, 98 la sută dintre salariații cu care am avut interviuri au declarat că se simt confortabil datorită confidențialității”, declară Leonard Rizoiu (foto), Managing Partner, leoHR.

Peste 25 de companii din industria auto, retail, FMCG, producție, farma, Banking & Financial Services, IT&C și BPO & Shares Service Center au primit, până în prezent, suport şi rapoarte de stay interview, realizate de leoHR. Consultanții au prezentat soluţii dedicate managerilor şi team leader-ilor implicaţi în procese. Mai mult de 3.280 de angajaţi au fost implicaţi în stayIN, iar clienţii au confirmat impactul pozitiv pe care aceste soluţii le-au avut în cadrul organizaţiilor lor.

stayIN (Stay Interview) a fost folosit pentru prima data de Leonard Rizoiu, in 2006, in Canada. In Romania, compania a inceput sa livreze acest serviciu in Romania din 2014.

Articol publicat in Angajatorul Meu
pe site-ul angajatorulmeu.ro  

Ce se întâmplă acum în piaţa muncii? Ce măsuri luăm?

Iată că am ajuns acolo unde avem locuri de muncă vacante, avem poziții deschise, companiile multinaționale câștigă business și proiecte în România în defavoarea colegilor lor – filiale din alte țări și ne lovim puternic de impactul lipsei cronice al forței de muncă, al specialiștilor, al candidaților cu abilitățiile și competențele de care avem nevoie.

Nu este un secret că România a trecut de pe harta prețului muncii „low cost” (cost scăzut) la zona de „competitive cost” (unde costul NU se mai situează sub media pieței, ci mai degrabă este competitiv, așa cum îi spune numele, cu piețele mature). Astfel proiecte de relocare a unor activități, departamente, procese și proiecte sunt ușor de adus în România. Ce nu trebuie să uităm este faptul că dacă trecem în zona de premium cost, așa cum noi ca și „low cost” sau „competitive cost” am câștigat business, așa vor câștiga cei care vor fi la acel moment low sau competitive cost.

Iar costul productivității muncii nu constă doar în cheltuielile pe care un angajator le are pe cap de salariat, ci intră în raport direct cu productivitatea muncii acestuia, cu nivelul de calitate al produselor, cu cheltuielile rebutului dacă vorbim strict de producție și mulți alți indici și indicatori.

Un alt aspect la fel de dezbătut se situează în zona pregătirii de către mediul economic de specialiști și aceste acțiuni au fost luate în urma analizării și admiterii că sistemul de învățământ nu pregătește ceea ce sistemul economic are nevoie. Zonele cu tradiție în industrie: Brașov, Cluj, Sibiu, Pitești, Timișoara... au reușit să creeze acele tipuri de învățământ dual unde principalii angajatori au venit în sprijinul instituțiilor de învățământ și pun la dispoziție atât know-how, dar și specialiști din interiorul companiilor pentru a putea pregăti operatori de producție, și nu numai, specializați în diferite domenii.

Acest sistem este mult așteptat de mediul de business și trebuie amintit succesul avut în grupa 2014 – 2015 din zona Brașov, unde 104 din cei 111 elevi pregătiți au fost încadrați în muncă și parcursul lor profesional a continuat să se dezvolte în cadrul companiei.

Ce alte strategii sunt folosite?

Employer branding – unde angajatorii se îngrijesc de imaginea lor de angajator, de mediul de lucru și de cultura organizațională a companiei, tocmai pentru a fi mai competitivi și a atrage talente și specialiști motivați, dinamici și cu mare parte din abilități și competențele de care au nevoie.

Eficientizarea proceselor de recrutare – a trecut vremea când un proces de recrutare dura 1 – 2 luni. Sunt companii care au repliat atât de bine procesul de recrutare la ritmul alert încât un candidat, dacă este ceea ce compania își dorește, pleacă de la acea întâlnire cu oferta în mână. Să nu uităm faptul că sunt mai multe poziții decât candidați, astfel, se face recrutare directă nu numai pentru poziții înalte! Un specialist bun este sunat o dată pe săptămână - dacă el este în proces de recrutare cu o companie de peste o lună, este ușor tentat să accepte alte oportunități. Companiile care înțeleg acest lucru sunt cele care vor asimila cei mai mulți specialiști și care vor avea o imagine pozitivă bine conturată în rândul candidaților.

Retenția – da, vedem că este greu să aducem noi candidați, dar să punem pe hârtie cu subiect și predicat care sunt riscurile ca oamenii să plece, astfel încât să putem crea strategii de retenție personalizate pe nevoile oamenilor. Degeaba oferim ca beneficii abonament la reviste din domeniu, dacă salariații rezonează mai bine cu abonamente la săli de sport. Aici, cele mai eficiente sisteme sunt stayIN – stay interview, servicii specializate externalizate.

Procese corecteon bording și induction corect făcute de către angajator: În urma studiilor din exit interviuri (un alt instrument inovator) se pare că mai bine de 23% din angajații care pleacă în primele 6 luni au ca principal motiv faptul că au avut parte de o integrare deficitară în cadrul companiei și mai bine de 38% că au avut o imagine diferită a rolului decât cea reală.

Comunicare – comunicarea valorilor și principiilor reale ale companiei, asta pentru că dorim performanța, iar ea se atinge doar dacă valorile angajaților coincid în mare măsură cu valorile companiei.

Și iată câteva din subiectele fierbinți care țin agenda managerilor de resurse umane ocupată, subiecte pe care le regăsim deseori în indicatorii de performanță ai managerilor din diferite departamente și care în traducere liberă recunosc importanța factorului uman și implicit al resurselor umane în dezvoltarea organizațiilor și în atingerea obiectivelor de business.

Articol publicat în Revista Tehnică și tehnologie nr.1/2017
T&T (nr.91) on ISSUU.com

JSN Decor template designed by JoomlaShine.com