Interviu realizat de către Asociaţia Naţională a Recrutorilor

Asociaţia Naţională a Recrutorilor: Să lucrezi în domeniul HR înseamnă să ai de-a face cu oamenii. Care sunt cele mai mari provocări prin care trece un om de HR?

Leonard Rizoiu: Una din cele mai mari provocări prin care trece un om de HR este dezumanizarea acestei industrii. Industria de HR, de cele mai multe ori, se măsoară în: nr. ore lucrate, gross margin, nr. fte (full time equivalent), nr. totale ore de formare, centre de cost,în indicatori …, dar uităm că aici vorbim de oameni, care sunt mai mult sau mai puţin motivaţi, productivi, care au diferite probleme, dorinţe şi ţeluri în viaţă.

Asociaţia Naţională a Recrutorilor: Dacă ar fi să conturăm profilul omului de HR, ce caracteristici ar trebui să aibă acesta?

Leonard Rizoiu: Un om de HR trebuie să aibă flexibilitatea de a răspunde atât solicitărilor CEO-ului, dar şi ale muncitorilor. Sociabilitatea, diplomaţia, abilităţile dezvoltate de comunicare, dar şi un grad mare de empatie ajută un bun profesionist să aibă succes în HR.

Asociaţia Naţională a Recrutorilor: Ce tehnici sau metode de motivare a angajaţilor se folosesc de obicei?

Leonard Rizoiu: În contextul economic actual, încercam cât mai multe metode de motivaţie non financiare şi aici mă refer la acţiuni ce sunt menite să sudeze echipa şi să dezvolte relaţionarea între membrii ei. Training-urile au fost înlocuite cu „sharing success stories”, dezvoltarea individuală contează foarte mult; leadership-ul şi coaching-ul şi-au făcut uşor loc în conceperea carierelor tinerilor profesionişti;  poziţiile transverse şi oportunităţile de lucru în medii multiculturale sunt de asemenea foarte apreciate.

Asociaţia Naţională a Recrutorilor: Există o corelaţie între motivarea angajaţilor şi rezultatele acestora? Care?

Leonard Rizoiu: Corelaţia dintre motivare şi rezultate este foarte strânsă şi adesea măsurabilă. Se evidenţiază în KPI (indicatorii individuali de performanţă), în raportări, în creşterea indicatorilor de dezvoltare a cotei de piaţă a companiei. Un angajat mulţumit este mult mai eficient şi rezultatele muncii lui se evidenţiază într-o productivitate crescută.

Asociaţia Naţională a Recrutorilor: Cum putem integra mai uşor un angajat nou în cadrul companiei? Care este rolul departamentului de HR în acest sens?

Leonard Rizoiu: Integrarea este una din strategiile importante ale departamentelor de Resurse Umane. Începem procesul de integrare chiar din momentul recrutării, în care căutam un talent ce poate face chimie cu echipa existentă. De îndată ce am atras un talent în cadrul unei echipe, rolul nostru nu se încheie cu un proces de recrutare reuşit, ci şi de integrare a talentului în echipă. Induction-ul realizat cu ajutorul departamentului de HR trebuie să fie o etapa importantă în începutul unei cariere în cadrul unei companii.

Sursa: Asociaţia Naţională a Recrutorilor
Vezi în fomat pdf

JSN Decor template designed by JoomlaShine.com