De curând am dat peste notițele  mele la începutul carierei de recruiter - anunțuri în ziare și anunțuri în format ppt, la televiziunile locale, care aveau serviciul de info-text. Am zâmbit și mi-am dat seama cât de mult am evoluat și câte s-au schimbat în domeniul recrutării.

Sunt Leonard RIZOIU și fac recrutare de mai bine de 11 ani, atât în cadrul companiilor cât și în cadrul agențiilor de recrutare. Principalele domenii vizate sunt ingineria, industria automotive și producția.

Sunt ferm convins că a curs multă cerneală de tipar scriindu-se despre diferența dintre serviciul personal și serviciul resurse umane, îmi amintesc cu plăcere datele limită pe care le aveam pentru a trimite către ediția de luni a unui important ziar național anunțul de recrutare.

Acum recruiterii sunt mai norocoși. Mediile unde se pot publica anunțurile sunt cât se poate de diferite, iar în ultima perioadă, impactul social media ne face ca munca să fie una de un mare nivel calitativ. Ușurința postării unui anunț de angajare și multitudinea de site-uri, blog-uri și grupuri profesionale, rețele sociale  unde recruiterii se pot adresa, măresc reușita unui proces de selecție și recrutare. Standardele sunt din ce în ce mai înalte iar companiile client doresc candidați motivați care să se integreze rapid în sistemul organizațional-cultural al respectivelor entități și al căror ROI (return on investemnt) să fie obținut într-un timp foarte scurt.

Întreg contextul economic a creat presiuni asupra pieței muncii și strategiile și canalele de recrutare s-au modificat radical. Am trecut de la recrutarea pasivă, când avem un anunț și așteptam să vină candidați, la recrutarea activă / pro-activă, când căutăm în mod direct candidați utilizând  mai ales canalele social media. Recruiter-ul nu mai are 20 de interviuri pentru o poziție liberă, filtrele au restrâns pierderea timpului atât al candidaților cât și al consultanților intervievatori. Discuțiile telefonice, prezentarea poziției vacante, interviuri tip conference call sunt câteva din metodele folosite. Evident interviul față în față este cel mai elocvent, ajutat, însă de teste relevante de personalitate.

Recruiterii, însă, nu mai sunt generaliști. Și ei sunt specializați pe anumite sectoare de activitate, și cele mai multe companii de resurse umane s-au diviziat. Au, acum, recruiteri specializați în principalele domenii economico-industriale unde sunt proiecte. Impactul social media își spune cuvântul. Un recruiter în domeniul ingineriei este membru activ în comunitatea grupurilor profesionale, blogurilor și mediei scrise virtuale  care nu doar vânează candidații pentru pozițiile disponibile, dar, în cadrul grupului, pune la dispoziție trenduri privind pachetele de beneficii, oferă informații folositoare despre start up-uri și trenduri privind procesele / tehnologiile utilizate. Recruiter-ul devine astfel broker-ul unei comunități unde participă activ la dezbateri, pe diverse forumuri, despre întrebările sau nelămuririle membrilor participanți.

Daca asta a fost Recrutarea 1.0, suntem pregătiți pentru recrutarea 2.0 ?

Articol publicat în Revista Angajatori de top Ediția a II-a
Sursa: Angajatori de top Ediția a II-a

JSN Decor template designed by JoomlaShine.com