art7 2

Social media devine unul dintre cel mai frecvent folosite instrumente 
pentru atragerea talentelor în cadrul organizațiilor
.

art7 1ai să ne gândim… oare cineva vizitează profilul companiei, pe Facebook, acum? Ar fi bine să o facă? Vorbește cineva despre produsul pe care companiile pentru care lucrăm îl produce? Dacă da, este bine? Se discută despre noi, în acest moment, ca angajator? Ce se discută pe forum-uri? 

Social media, denumită și Web 2.0, se bazează pe site-uri al căror conținut este strict al participanților. Astfel, devine o putere în ceea ce înseamnă informația și răspândirea ei. Dacă trecem în revistă cele mai uzitate canale de social media, de pe listă este imposibil să lipsească LinkedIn, Facebook, Youtube, Twitter ori Google+, iar lista poate continua în funcție de regiune, nivel profesional sau domeniu de activitate. 

Statistica arată că, în 2011, 36 la sută dintre companii utilizau Social Media ca instrument de recrutare. În 2012, procentajul depășește 67 la sută, și 75 la sută dintre companii doresc să investească bugete importante în social media, în 2013. Dacă încercăm să vorbim despre cifre, 14,4 milioane de oameni și-au găsit un job prin intermediul social media, în 2011. În 2012, numărul lor aproape s-a triplat - 41,7 milioane.

Ne ajută un training în utilizarea social media ca recrutare? Dacă vorbim de Generația Y și căutăm printre ei talente, mai mult de 74 la sută folosesc social media. În concluzie, șansele ca, prin canalele de recrutare potrivite, să ai succes în identificarea pe piață a candidatului sau a candidaților potriviți, sunt foarte mari. 

Ne este folositor un training ce ne ajută să ajungem la majoritatea candidaților, folosind canale ce au un cost relativ scăzut? Ne sunt utile strategiile de abordare (clar diferite), pentru a targeta acei candidați care nu își caută, în mod activ, un job? Trecerea de la recrutarea pasivă (recrutare în care angajatorii publicau un anunț și candidații aplicau) la recrutare pro-activă (când angajatorii caută direct candidații, fără ca aceștia să vină direct către pozițiile vacante din organizații) se face treptat, de câțiva ani, și a survenit în momentul în care recruiterii au căutat soluții ce au dat rezultate imediat. 

Dacă aprofundăm, prin intermediul social media, poți face parte din grupuri profesionale și poți fi la curent cu cele mai noi tendințe din domeniile socio-economice de interes. Poți socializa cu corespondenți din alte companii și poți vedea practici întâlnite în diferite cazuri și situații. Recomand social media în identificarea și livrarea proiectelor de recrutare cu un grad mediu și mare de dificultate și, de asemenea, pentru crearea imaginii de good employer.

Se spune că majoritatea recruterilor de succes își încep ziua de lucru prin deschiderea LinkedIn-ului. 

Noi o facem ?

Articol publicat în Revista Angajatori de top Ediția a V-a
Sursa: Angajatori de top Ediția a V-a

JSN Decor template designed by JoomlaShine.com